Jordan vet hvordan

 

Da er snart den store dagen kommet, vi er fått installert oss i Jordan og nesten alle gjestene er stuet inn i rom og kott.

Etter et kort opphold i London fortsatte vi (jeg og Marianne) turen sørover mot første egentlige stopp, Tel Aviv. Her møtte vi ikke mindre en 30 bryllupsgjester som også har tatt turen om Tel Aviv,  de dukket opp som paddehatter (jeg aner ikke hva paddehatter er) i alle kriker og kroker, veldig hyggelig i et fremmed land og føle seg så hjemme. Hotellet var svært flott, og gjestene strålende fornøyde da alle uten grunn fikk oppgradert til Suiter, mange med nydelig sjøutsikt. (alle utenom meg og Marianne som fikk et lite hjørnerom ut mot bakgården, men altså vi liker bakgårder, minner oss om Bergen)

Etter en noen late dager i Tel Aviv, en tur til Jerusalem og Dødehavet leide vi en buss og turet ned mot grensen ved Rødehavet, på vei mot endestoppet i Tala Bay, Aqaba.

Nå er vi nesten opp i alle femti gjestene, de ruller seg rundt i sololje og massasjeolje mens de dypper sine solbleike lår i vannet under palmene, og jeg tror det koser seg. Mellom badeøktene får alle stekt kroppene sine i stekende sol, eller de kan velge og bakes i en over 40 grader varm ovn.

Hotellet står til forventningene, et fem stjerners luksushotell har ført til at store deler har gjestene har droppet utflukter til blant annet Petra, da sjokolade massasje, koralldykking, paraplydrink drukning og shisarøyk kvelning fristet mer.

Alt i alt, jeg og Marianne koser oss, de andre koser  hverandre og de late dagene har endelig kommet.

To dager igjen til bryllupet, og mange møter før den tid. (ps: for de som ikke vet det så har jeg og Marianne giftet oss allerede i Domkirken, forferdelig flott selv om Utdrikningslaget til Marianne (som var på samme dagen) hadde kledd hun opp i en motbydelig klovneaktig kjole.

Jeg legger ut noen bilder i dag håper jeg.

 

 

About olavbergen

psykolog i bergen? : http://www.psykolog-bergen.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

