dag 1

.. ahh… kultursjokk!!

Etter en lang, klam, skranglete tur var jeg sprekkferdig til å strekke på beina mine… men var jeg egentlig forberedt? Jeg vet ikke helt hva jeg forventet meg, men det var ikke dette…. Et merkelig sted, nye inntrykk, lukter, fremmede språk, mennesker i all slags farger… sol – fravær av regn, et folk som omtrent ikke vet hva paraply er, hva er det for et sted.. men også bråk, støv, kaos …. forvirring…. advarselen “be awere of pickpockets” sier meg at dette ikke er et trygt sted… folk skuler på meg, de er liker ikke oss utenforstående…

Dommen: Oslo er et greit stoppested når en skal bytte til et nytt tog til andre, “bedre” deler av landet, eventuelt hoppe på et fly for å komme seg vekk fortest mulig, ok sted å være en halvtimes tid men ikke et blivende sted for en “bergenser” på jakt etter mer spennede steder enn dette.

Sitter nå hos Tarjei, dag 1. av turen.

About olavbergen

psykolog i bergen? : http://www.psykolog-bergen.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to dag 1

  1. Tarjei says:

    Du skulle vel helst ønska at Oslo var endestasjonen. Og aldri tilbake til Bergen.

  2. Justin says:

    Bergen by med Oslo klima hadde vært bra. Ikke gjør noe jeg ikke ville ha gjort! god tur.

Leave a Reply

