……. a ………

Hmm…. stillhet….ser skyene drive forbi…..en flue setter seg på beinet mitt. Jeg treffer ikke. Flue nummer to blir med på leken. Jeg føler meg ganske nyttesløs og isolert. Jeg kan ikke huske sist gang jeg følte meg så tafatt, stillesittende og uengasjert. Jo foresten, sist gang var i 1982. I mammas mage. Et tomt hotell midt ute i en 40 graders varm ørken. Den gang fikk jeg ihverfall vokst frem et bein eller to. Nå vokser bare magen.

Igar var vi igjen ute på byen. I byen uten uteliv. En flaske rom ble fort en halv kilo lettere. Da vi igjen satt på puben vi ikke vet navnet til, og pattet på den samme shishapipa, var vi så heldige og plassere oss ved siden av den eneste gjesten. Denne personen var tilfeldigivs eieren av utestedet, og takk og lov for at vi møtte han med vår slunkne reisekasse. Vi sier ikke nei takk til en gratis øl. Selv om vi strengt tatt ikke burde hatt mer innabords.

Idag kom Saudi Araberen tilbake til hotellet. Han satt der med en tallerken med nyfangede dagsferske kokte fugler. Han hadde kjørt til Saudi Arabia for å hente dem. Vi ble innvitert med på måltidet. Marianne hadde vansker med å fortere fjærkreet, og satt mer med mageinnholdet i halsen, enn halsinnholdet i magen. Jeg derimot synes det var knallgodt.

…..for det var faktisk det det var……

About olavbergen

psykolog i bergen? : http://www.psykolog-bergen.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

