Beduin garden

Nei der forsvant alt jeg skrev gitt, jeg som skulle opplyse at jeg satt med nesen i trestubben, naa maa jeg vel legge til at jeg ogsaa sitter (eller satt med) med skjegget i postkassa.

Jeg skulle rapportere om dagens begivenhet da vi snorklet og fikk oye paa en kamuflert korralblekksprut. (naa skryter jeg egentlig paa meg, da det var en av disse strandguidene som ropte paa “hey you blond norwegians, come over here”) Uansett var det en flott opplevelse aa se de lange armene og det bissarre hodet bevege seg mellom steiner og koraller. Den var som sagt godt kamuflert, saa jeg og Marianne har funnet paa at dette maa vere den typen blekksprut som kan endre farge med omgivelsene.

Vi moter ikke mange innfodte her vi bor, paa et lite backpacker-hotel midt inne i orkenen. Men til gjengeld har vi mott mange andre reisende som vi kan dele roverhistorier med. Men det er faktisk ikke mange turister her heller, saa ingen amerikanere jeg kan lure til aa tro jeg er psykotisk, eller namibianere som tror at det vokser druer ut av rumpa til stakkars Marianne. Uansett, det har akkurat annkommet 100 burkababes saa vi faar vel se hva dagen bringer.

Idag var vi paa restaurant og spiste suppe. Da vi skulle betale viste eieren oss hva han skulle ha paa et skilt han skulle henge paa restauranten “vi liker mennesker fra Norge”, paa norsk!. Altsaa jeg liker folk fra Jordan men vil vel ikke akkurat inngravere det paa et skilt.

Det faar da vere grenser.

About olavbergen

psykolog i bergen? : http://www.psykolog-bergen.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Beduin garden

  1. hildegunn says:

    Ok, det m druene tar jeg som et tegn på at:” time to go home”. Vi gleder oss til utdyping av røverhist:-)

Leave a Reply

