Wild Coast

Vi har naa tilbragt noen dager med det nye reisefolget, og det ser ut til at de greier aa tilpasse seg min og Mariannes hverdag veldig fint. Det tross alt ikke alle som takler strender, vin og god mat.

Etter Cape Town testet vi nervene paa Haidykking, i bur altsaa. Det som skjedde var at vi ble sluppet ned i vannet fra en baat (i et bur), i det omraadet i verden med mest Hvithai (mange har sikkert sett dette paa Animal Planet eller Discovory). I dette buret kunne vi betrakte de store monstrene paa nert hold. Haiene ble lokket til buret ved at turopperatoren kastet ut store fiskestykker ved buret (…. kremt… saa naa forbinder altsaa hvithaiene mennesker med mat). Da haiene kom var de voldsomt store, og det ble en slags nerdoden opplevelse (neida det var ikke det),  da en stor hvithai begynnte aa slaa mot buret vi befant oss, saa hele buret begynte aa gynge og knirke, og vi maate tenke en gang til om buret faktisk var helt sikkert, vi har jo alle sett Haisommer.

Vi har naa vert et par dager paa et sted som heter bufallobay, men som vi flyttet fra da det var for kaldt for oss varmblodige nordboere. Buffalobay ligger paa den kjente strekningen Garden Route, men som vi da altsaa fint hoppet over. Vi reiste saa oppover til WildCoast, hvor vi naa befinner oss. Forste dagen ble et lite sjokk for noen, da vi ikke fant et sted aa bo, og midt paa natten maatte fint ta til takke med noen kakkerlakk befengte jordhytter, men det var faktisk en fin opplevelse lell. Vi bor naa paa et sted som heter Coffebay, og nyter late dager i tordenver ved stranden.

Har ikke tid til aa svare paa komentarer da det er data ko her, det er litt darlig tilgang til maskiner, det finnes bare 1 paa dette stedet. Anngaaende komentarer saa er det litt slik at jeg maa godkjenne de for de kommer ut, jeg greier ikke aa faa vekk den funksjonen som er litt irriterende, men de kommer ut, saa fort vi faar kommet paa internett.

Jeg skal legge ut mange bilder naar vi kommer til en storre by, for de som vil lese ett annet syn paa turen, saa har Tarjei ogsaa en blogg, den ligger paa blogg.tarjei.no (tror jeg, hvis det er feil saa skal jeg rette opp igjen det med neste annledning. )

About olavbergen

psykolog i bergen? : http://www.psykolog-bergen.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Wild Coast

  1. Mor til Tarjei says:

    Hei!
    Det er moro å lese det du skriv! Eg har lese det Tarjei skriv og. Skjønar de har det kjekt i lag, og får mange fine opplevingar. Vi på Enggrav ynskjer dykk god tur vidare!
    Vi har det fint heime i Noreg. Nydeleg sommarver her enda det berre er vår og påske.
    Ha det godt!
    Helsing
    oss på Enggrav

    • olav says:

      Horer rykter om at dere har bedre ver hjemme enn her ja. Veldig kjekt aa faa ned Tarjei, Ida og Odd, kan bli litt ensomt bare meg og Marianne ogsaa. …

  2. Liv says:

    Ja jeg ville nok være en smule betenkt å vært deres reisefølge her. Det holder å lese det for meg ( litt nifst det også). Jeg regner med at du overdriver litt Olav for underholdningens skyld !
    Her hjemme nyter vi nå fine vårdager og er glade for at trærne er begynnt å få et grønt slør ( skal lite til for å glede oss).
    Hils Marianne og ha en fortsatt spennende tur.
    Masse klemmer fra oss to i Haugesund

    • olav says:

      Hehe, ja , nei, jeg overdrev ikke, men altsaa det kan hores litt verre ut paa bloggen, da jeg bare plukker ut enkeltepisoder fra en hel dag, men jeg skal legge ut bilder fra hvithaien saa kan dere jo vurdere selv 🙂 Jeg har hort om veret hjemme ja, litt sjalu naar vi horer det er bedre ver hjemme enn her,,,….

  3. Jostein says:

    Hei hei
    Gøy å lese om deres eskapader i Afriken. Vet dere hvor turen bærer videre etter Afrika?

    • olav says:

      Vi reiser til Amman i Jordan 7 mai. Vi vet ikke helt hvor ferden gaar videre derfra, men jeg har fly fra Tel Aviv 13.juni. (marianne reiser 7.juni). Vi hadde planer om Syria og Libanon, men maa se ann sikkerhetssituasjonen. Er det utrygt dropper vi det og holder oss til Jordan og Israel. Det er mye og se paa der og, ogsaa er det saa smaa land at en lett kan oppleve rubbel og bit. Tenker du/dere aa ta turen nedover?

      • Jostein says:

        Det er to ting som er karakteristisk for en eksamensperiode, og det er at det er aldri så ryddig noen gang som i leseperioden og det andre er at reiser blir tenkt på. Men er fastlåst med skole til 18 Juni, og da er dere kanskje hjemme igjen?

        J

Leave a Reply

