Namibia siste

(beklager at vi ikke lagt ut blogginnlegg paa en stund, vi har provd, men alle stedene vi har vert i Namibia, saa har internettet vers saa seint at det paa en eller annen maate har gaat galt)

Naa prover jeg aa skrive ett innlegg igjen, etter at alle jeg skriver blir slettet av ukjente krefter.
Vi er naa tilbake i Windhoek etter en safari i en av verdens visstnok beste Nasjonalparker, Ethosa nasjonalpark. I denne parken studerte vi ulike dyrearter blant annet sjiraffer, elefanter som jager lover, samt eksemplarer av Gnu.

Jeg har ogsaa blitt slikket i oret av en Gepard, det var en veldig sensuell opplevelse selv om jeg luktet raat kjott resten av dagen (da den akkurat hadde spist en geit eller ettellerannet).  Jeg faar vel legge ut bilder av det senere.

Dessverre saa vi ingen bavianer noe som forte til at Marianne matte gumle i seg alle bananene, noe som passet henne utmerket. Parken var flott , men ikke saa bra som Tanzania eller saa bra som Kruger visstnok skal vere.

I parken bodde vi paa flotte resorts med store svommebasseng, velfylte barer og restauranter som bugnet over av gourmet mat, et sted du kan nyte et glass gin&tonic og se solnedgangen over savannen, mens du horer lovebrol dypt inne i den ville afrikanse odemarken. Men jeg har vel glemt og si at Namibia er knalldyrt, helt absurdt. Saa vi endte opp med aa sove i bilen, i forsetet, og grille maten paa noen griller (som kalles braai her nede) utenfor bilen, men altsaa inne paa resort omraadet. Men det gikk fint det ogsaa, selv om myggen spiste oss opp utover kvelden. Jeg er faktisk faatt ca 5 bitt i fjeset, av alle steder.
Igaar kveld gikk vi opp paa Waterberg plataa, det er stort flatt fjell med et unikt dyreliv, der det er flere arter som nesten kun finnes paa det stedet.  En fin opplevelse, selv om vi endte opp i en liten krangel etter jeg lurte Marianne opp paa fjellet bak de sperrede omraadene, jeg tenkte at viss vi forst var der maatte vi vel faa kunne oppleve noen ville slanger, noe vi ikke gjorde.
Imorgen reiser vi videre til Fish River Canyon, vi har da full bil, saa det blir vel igjen litt saan “sex og singelliv” jentene med Olav som sjofor. Men vi skal sove i bilen, og haikerene faar sove utenfor. Vi reiser deretter videre til Cape town. Og Anders og Marte: Her nede sover vi paa dorm, vi kan det faktisk vi ogsaa. Selv om snorkete folk holder oss vaakne om natten.
Ja, igjen, maa jeg si at vi har mott flere norske, midt uti odemarken paa et sted ingen kunne tru at nordmenn kunne bu, samt baade Canadere og Sor Afrikanere som snakker norsk. Dette stedet gaar Gran Canaria en hoy gang.
God paaske, vi savner paaske i snoen hjemme i Norge med kakao og appelsiner, det er fint det ogsaa, med eller uten sebra.

About olavbergen

psykolog i bergen? : http://www.psykolog-bergen.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

